EKONOMIKA / Osobní finance

Sedm žen z deseti používá platební kartu nejčastěji pro nákup oblečení a potravin

Sedm žen z deseti používá platební kartu nejčastěji k nákupu potravin a oblečení, v budoucnu by jí pak chtěly platit také u lékaře nebo na úřadech. Vyplývá to z výzkumného šetření MasterIndex, jehož výsledky zveřejnila společnost MasterCard.

Zatímco útratu v obchodech s potravinami či oblečením platí kartou 70 procent žen, při platbě u benzinové pumpy využívá platební kartu pouhých devět procent žen. Při nákupu na internetu pak šest procent žen a ještě o jedno procento méně žen platí kartou složenky nebo inkaso.

Výzkum také zjišťoval, kde by ženy platební kartou v budoucnu nejraději platily. "V rámci průzkumného šetření MasterIndex se snažíme sledovat trendy a vývojové tendence v nákupním chování držitelů karty, abychom lépe zareagovali na jejich potřeby a uzpůsobili jim naše služby. Proto nás velmi zajímaly například výsledky zabývající se otázkou, na kterých místech, kde se dosud kartami neplatí, by ženy rády platební kartu využívaly," řekl obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku Pavel Javorský.

Téměř polovina dotázaných žen (49 procent) by ráda využila možnosti platit kartou u lékaře, 45 procent na obecních a státních úřadech, například při placení daní, 44 procent ve více kavárnách, klubech, restauracích, než je možné v současnosti a 37 procent žen uvedlo, že ve více kinech a divadlech než v současnosti.

Ačkoliv 53 procent dotázaných žen považuje design karty za méně důležitý, 31 procent by bylo rádo, kdyby byla karta vyrobena z materiálů šetrných k životnímu prostředí a dalších 30 procent by uvítalo, kdyby na kartě mohly mít fotografii, kterou by si samy vybraly. V 24 procentech se objevila ještě odpověď týkající se možnosti výběru barvy karty, shodně pět procent by uvítalo zrcátko na kartě, nebo aby byla karta průhledná. Ve čtyřech procentech odpovědí se objevil ještě požadavek, aby karta voněla.

Dotazování proběhlo ve všech regionech České republiky od 6. do 12. března 2010 a celkem bylo provedeno 967 kompletních rozhovorů s lidmi z cílové skupiny populace ve věku 18 až 69 let, kteří využívají služeb bank.

Autor / zdroj: Mediafax

Partneři

Aguglia
Aktivní dítě
Maminčino koření
IP Polná
WWW design
trendhim.cz
Vitakraft
Koyo Bearings Česká republika s.r.o.